امكان فروش اوراق مشاركت بخش كشاورزی فراهم شد
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'حسن قاسمی' روز چهارشنبه در نشست خبری در خصوص اعتبارات بودجه 91 بخش كشاورزی اظهار داشت: اعتبارات تملك دارایی‌های سرمایه‌ای كل كشور، اعم از ملی و استانی 9.4 درصد افزایش داشته، در حالی كه رشد اعتبارات ملی كشور 2.6 درصد بوده است.

وی افزود: اعتبارات تملك دارایی‌های سرمایه‌های ملی وزارت جهاد كشاورزی در لایحه بودجه سال آینده، در قالب شش فصل، 31 برنامه و 156 طرح با اعتبار یك هزار و 731 میلیارد تومان پیش‌بینی شده كه نسبت به اعتبار مشابه قانون بودجه سال 90 برابر یك هزار و 355 میلیارد تومان رشدی معادل 28 درصد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین اعتبار تملك دارایی‌های سرمایه‌ای فصل كشاورزی و منابع طبیعی در لایحه بودجه سال 91، در قالب 23 برنامه و 105 طرح با اعتبار یك هزار و 100 میلیارد تومان لحاظ شده كه نسبت به اعتبار سال 1390 حدود 30 درصد رشد داشته است.

قاسمی تصریح كرد: علاوه بر این، اعتبار دیگری برای اجرای طرح‌های كوچك و زودبازده تامین آب، مرمت و لایروبی قنوات به مبلغ 245 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است كه 65 درصد از اعتبار فوق در اختیار وزارت جهاد كشاورزی و 35 درصد در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد.

وی به اختصاص 100 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های سفر مقام معظم رهبری اشاره كرد و ادامه داد: همچنین مبلغ 90 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استانهای كرمانشاه و مبلغ 10 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های استان قم اختصاص یافته است.

مدیر كل برنامه ریزی و بودجه وزارت جهاد كشاورزی تصریح كرد: علاوه بر این مبلغ 70 میلیارد تومان به منظور طرح های بخش كشاورزی در نظر گرفته شده كه در سال 91 به اتمام می رسند.

وی افزود: همچنین اعتباری به مبلغ 2.6 میلیارد تومان برای ترویج حفظ و احیاء منابع طبیعی در قالب طرح جدید ترویج و توانمند‌سازی تشكل‌ها و جوامع محلی در حفظ و احیاء منابع طبیعی اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: در بودجه سال 91 مبلغ 9 میلیارد تومان در قالب طرح مطالعه و توسعه باغات در اراضی شیبدار شهرستان‌های محروم كشور نیز اختصاص یافته است.

قاسمی گفت: در این راستا اعتباری به منظور اعطای كمك های فنی و اعتباری برای اجرای طرح های گیاهان دارویی در قالب طرح كمك های فنی و اعتباری برای اجرای(طرح های جنگل و مرتع و گیاهان دارویی) به مبلغ 3.9 میلیارد تومان در بودجه سال 91 اختصاص یافت.

وی با بیان این كه علاوه بر منابع مذكور منابع دیگری برای اجرای پروژه های كشاورزی در اختیار این بخش قرار می گیرد، اضافه كرد: افزایش اعتبار طرح كمك‌های فنی و اعتباری برای توسعه نوین آبیاری تحت فشار و زهكشی در قالب بخش های غیر دولتی و تعاونی های تولیدی تا سقف 85 درصد اعتبارات به صورت بلاعوض به بهره برداران اختصاص خواهد یافت.

قاسمی گفت: در بند 8 ماده واحده لایحه بودجه سال آینده، مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار برای هزینه های قانونی سازمان تعاون روستایی ایران در نظر گرفته شده است.

اقتصام**9186/1594





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: